sunnuntai 4. marraskuuta 2012

Oliverin Kirpputori

Jag måste visa vad jag fyndade när vi var med mamma till ett loppis i Kervo. När jag var mindre tyckte jag att det var superpinsamt att ha kläder från loppis men tycker faktist nuförtiden ett det är mycket mera tillfredsställande om man hittar något riktit bra för ett par slantar än att köpa något dyrt och fint från butiken. Det är ju saker som kan vara i hur bra skick och kvalitet som helst eller t.o.m. oanvända som någon annan inte längre vill ha av en orsak eller annan. Ekologiskt och bra för plånboken!


Hade precis sagt till mamma att om hon ser en kappa att säga till och så hittade jag denna fina skapelse. På kvällen tog jag bort axelvaddarna från den och nu är den helt perfekt! Väskan är också i jättebra skick, ser nästan oanvänd ut och den lilla guldtofsen är också söt. Jag köpte också en paljettprydd klänning för 6€ men den fick inte komma med på bild denna gång. Oliverin kirpputori verkade annars ha snygga och städiga saker, inga trasor som man ibland ser på loppisar. Dom har också oanvända saker där som påminner lite om typ Riviera Maisons grejer. Synd att stället är så långt borta, annars skulle jag definitivt börja gå där regelbundet.

1 kommentti:

  1. hihi joo den e jätte skön, lite farligt ibland när man int sku villa stiga upp :D..

    VastaaPoista