sunnuntai 3. helmikuuta 2013

Att sova eller inte sova

Min plan var ju att stiga upp sådär i tid, kanske 9-10-tiden, gå till bibban och läsa artiklar för le kand. Jag undrar nu vad som får mej att sova till 12.40, även om jag gick och lade mej innan tolv igår. Jo, jag tycker om att sova, de facto så är det en av de bästa sakerna i världen (förstår inte folk som säger att man hinner vila när man är död..?), men hela dagen går till spillo då man sover till halva dan. Dessutom är det rätt så mysigt att vakna tidigt på en veckoslutsmorgon och komma igång före alla krapulantiska människor erövrar gatorna. Don't get me wrong, jag är nog tacksam för min goda sömnförmåga, men jag önskar att vaknandet inte vore lika svårt varje morgon, oberoende hur länge jag har sovit.


Glömde visa denhär muggen, som jag också fick av mummi till present.
En annan sak som jag älskar med veckoslut är att man inte behöver håsa med frukosten, utan man kan
sitta och njuta av den i lugn och ro och det spelar heller ingen roll om man äter frukost vid lunchtid.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti