maanantai 21. tammikuuta 2013

Motivation vs. osäkerhet

Under de senaste 5 åren har jag enbart gått på olika jumppatimmar, zumba, och bodypump. Min kondis är rätt okej, men min motionering är rätt begränsad p.g.a. att jag alltid måste anpassa mig enligt timmarna som går och som är lediga. Om jag utöver timmarna skulle gå på gymmet skulle jag kunna gå när som helst helt enligt min egen tidtabell, på morgonen innan skolan, på en håltimme eller på ett ledigt veckoslut. Då skulle jag också kunna satsa mera på styrketräning och på riktigt komma i form.

Mina främsta problem är att jag är osäker och lite rädd för att gå till gymmet. Vad jag skall  jag göra där, med hurdana tyngder, med vilka maskiner etc. För det andra är tröskeln att gå dit första gången otroligt mycket högre för mej när jag är osäker. Så om nån har tips om hurdant program det är bra att börja med eller även vill följa med så skulle jag bli hur glad som helst! Jag vill inte att min rädsla tar över motivationen.

bild från tumblr

Lite "fitspo". Detta är ju ganska ambitiöst för mina spagettiarmar, men vad är nu mål ifall man inte måste utmana sig själv, eller hur?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti