tiistai 3. heinäkuuta 2012

Copenhagen

Förra fredag åkte jag och hälsade jag på Henri i Köpenhamn för veckoslutet. Det var härligt att ses för första gången på en månad, fast det var ganska jännä först.

Vi gick säkert 10 km under de två dagar som jag var där. Vi gick omkring och såg olika delar av staden på lördag, var på tivoli hela kvällen och gick omkring lite till på söndag. Tyckte massor om staden och arkitekturen och Christiania var ett kapitel för sig, och trots att Danmark hör till Norden så tycker jag att känslan i Köpenhamn är delvis mera Centraleuropeisk. Prisnivån var högre än i Finland och jag tror inte att jag såg en enda matbutik under hela veckoslutet. Allt som allt var det nog ändå ett perfekt veckoslut med Tivoli, Pölse, Chrstiania och Henri :)


Nami brunch

Dom har stulit en bit från domkyrkan i H.fors

Nyhavn
Nyhavn

Tivoli






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti